Modernin maailman suuntaus on se, että mainostus painottuu yhtä enemmän sellaisiin medioihin kuten internetiin ja luovaan sissimarkkinointiin.  Internetissä tarkemmin sanottuna sosiaaliseen mediaan ja verkkosivujen mainosbannereihin.

Tulevaisuudessa mainostaminen tulee keskittymään nykyistäkin enemmän nimenomaan internetin ihmeelliseen maailmaan. Vanhanaikaiset mediat kuten sanomalehdet ja aikakausilehdet tullaan pikkuhiljaa kuoppamaan ja ne jäävät vain suurten ikäluokkien tavaksi muistuttaa "kuinka kaikki oli joskus paremmin". Törmäsin artikkeliin mainosmedian tulevaisuudesta Kauppalehden extra-lehdessä mikä käsittelee markkinointia (http://www.digipaper.fi/extra/76482/). Kysymys mikä meidän tulee esittää itsellemme on seuraavanlainen: Onko mainonnan tulevaisuus verkkomediassa ja onko kehityksen suunta tervettä? Oman vahvan mielipiteeni mukaan mainontaa ei voi viedä mihinkään muuhun suuntaan kuin verkkoon. Kaikki merkit viittaavaat siihen että maailmamme tulee keskittymään ja pyörimään jatkossakin internetissä. Vain internetin romahtaminen estäisi verkkomedian jatkuvan kasvun.

En pidä kehitystä myöskään pahana asiana. Suurin osa kansasta on varmasti verkkomedian laajentumisen kannalla ja iso osa ihmisistä on jo paljon tottuneempia verkon käyttäjiä kuin esimerkiksi nykyään eläkeiässä olevat ihmiset. Kehitys on luonnollista ja sen on aina tapahduttava tavalla tai toisella. Mielestäni verkkomediaa on helpompi seurata ja siellä onkin tulevaisuus, vaikka varmasti myös mediat kuten tv, radio ja ulkomainonta/sissimarkkinointi tulevat ottamaan osansa.

-Aleksi